Hodnotit / sdílet na:

Strava, změna postavy, změny v těle ženy, oblečení, sex, ...

Zpět na celkový přehled - moje první těhotenství

Strava během těhotenství a změna postavy
 
Změny v těle ženy během těhotenství
 
Těhotenská móda
 
Sex v těhotenství a po porodu
 
Cvičení, plavání a pohyb v těhotenství

Přibírání na váze, změna postavy a strava během těhotenství


vitaminy vitaminy

Možná si řeknete, že konečně můžete zapomenout na všechny diety a můžete jíst, co hrdlo ráčí. Chyba lávky. I těhotná žena by to s jídlem neměla přehánět, rozhodně neplatí domněnka, že v této době by měla žena jíst za dva. Každé přejídání znamená zbytečná kila navíc, což se nemusí vyplatit při shazování kil po porodu! Denní kalorický příjem těhotné ženy by měl být vyšší zhruba jen o 1000 KJ, strava by měla být vyvážená, měla by obsahovat dostatek vitamínů a minerálů. Existují i potraviny, jejichž konzumaci by se měly ženy během těhotenství přímo vyvarovat.


Změny v těle ženy během těhotenství


Mnohé ženy vůbec netuší, jak velké změny během těhotenství se v jejich těle odehrávají. Tím, že se organismus ženy připravuje na potřeby vyvíjejícího se plodu a následně i na porod, prochází mnohé orgány značnými změnami. Nejsou to však jen orgány, které se musí přizpůsobit zvýšené zátěži, ale i psychika ženy bývá narušena hlubokými prožitky a protichůdnými pocity.


Těhotenská móda


těhotenská móda těhotenská móda

V dnešní době již nejsou těhotné ženy navlečeny v uniformním oblečení jako za dob našich maminek a babiček, kdy se nosily hlavně volně střižené nebo pod prsy přibrané šaty. Kalhoty se v pase regulovaly pomocí gumičky upevněné v knoflíkové dírce a uchycené na protilehlém knoflíku, přičemž v chladném období hrozilo silné prochlazení nejen močových cest, ale i ostatních orgánů pánevní oblasti. Dnešní těhulka má možnost širokého výběru pohodlného těhotenského oblečení, jenž přímo září módními pastelovými barvami nebo může hrdě prezentovat svoje rostoucí bříško v oblečení, které kopíruje měnící se postavu, což jistě pozvedne sebevědomí každé, nejen těhotné ženě!


Sex v těhotenství a po porodu


Sexualita do života páru bezesporu patří. Spokojený sexuální život svědčí o psychické i fyzické pohodě, ale také ji spoluvytváří. Sexuální život těhotné ženy je během vlivu hormonů jiný. Některé ženy se těžko vyrovnávají se změněným tělesným stavem, což špatně koresponduje s jejich sexuálním vzrušením. Jsou však ženy, které si naopak sex v tomto období velmi užívají.

Po porodu mohou partnerský sex ze strany ženy narušovat drobná poporodní zranění, jenž se pomalu hojí, ale i únava, starost a péče o dítě. V těchto případech by měl být partner více tolerantní, být ženě oporou, na nic netlačit, sexuální odmítnutí nebrat osobně. Ke vzájemné sexuální pohodě přispěje, bude-li muž své ženě více naslouchat a trávit s ní více času, dopřeje jí zasloužený odpočinek, případně se podělí o práce v domácnosti. Jen tak se partneři opět naladí na stejnou notu a vše se v krátké době vrátí zpět k normálu.


Cvičení, plavání a pohyb v těhotenství


Většina těhotných žen, jde-li o bezproblémové těhotenství, se může věnovat pohybu téměř po celou dobu těhotenství. Pouze v I. trimestru se doporučuje klidový režim v období, kdy by měla žena za normálních okolností menstruovat. Cvičení a pohyb v těhotenství podporuje zdárný vývoj plodu, přičemž si nastávající maminky posílí zatěžované svalové skupiny, podpoří dobré držení těla a získají celkově dobrou fyzickou i psychickou kondici, což je pro porod velmi užitečné. Dalším důležitým faktorem je správné dýchání během porodu, k čemuž napomáhají cvičební prvky inspirované dechovými cviky z jógy. Vhodným doplňkovým pohybem je po celou dobu těhotenství i plavání pro těhotné ženy.


Zpět na celkový přehled - moje první těhotenství




Užitečné stránky:  Mapa stránek | Použití cookies   Zobrazit verzi: Klasická | Mobilní