Hodnotit / sdílet na:

Příprava na těhotenství

Než se rozhodnete počít své dítě, měli byste být s partnerem v dobré fyzické a duševní kondici.

Nejvhodnější je, začít přípravy na těhotenství asi 3 měsíce před plánovaným početím.

Bude-li vaše těhotenství neplánované, tak se začněte o sebe starat hned v momentě, kdy začnete mít podezření, že jste těhotná.

Je nutné vynechat:


  • Kouření - oddaluje možnost početí, v těhotenství může negativně ovlivnit vývoj dítěte.
  • Alkohol - negativně ovlivňuje plodnost u obou partnerů, v těhotenství může negativně ovlivnit vývoj plodu a způsobit malformace.
  • Užívání léků - je-li to možné, měla byste přestat užívat léky již před početím. V těhotenství jen se svolením ošetřujícího lékaře, volně prodejné vitamíny také užívejte po domluvě s lékařem.
  • Orální antikoncepci - tři měsíce před plánovaným početím nahraďte orální antikoncepci bariérovou metodou (kondom, pesar), aby mělo vaše tělo možnost očistit se od syntetických hormonů a obnovit vlastní cyklus.
  • Očkování - požádejte lékaře, aby vám udělal krevní test ohledně imunity na spalničky, a to i v případě, že jste byla v dětství očkována nebo infekci prodělala. Jestliže totiž imunní nejste a vaše dítě by se nakazilo spalničkami v ranném stadiu svého vývoje, může se narodit vážně postižené. Pakliže se dáte očkovat, musíte s otěhotněním počkat alespoň tři měsíce, dokud virus z těla nezmizí. Tato zásada platí i u jiných očkování, např. pro cesty do zahraničí, vždy se tedy poraďte s lékařem!

Je vhodné upravit výživu a denní režim:


  • Výživa - doporučuje se, aby ženy, které plánují těhotenství, zvýšily denní příjem vitamínu B - kyselinu listovou před početím a ještě minimálně v prvních 12 týdnech těhotenství, kdy se tvoří základní orgány a ústrojí vašeho dítěte. Ostatní strava by měla být pestrá a vyvážená, obsahující rozumné množství tuků, uhlovodanů, bílkovin, minerálů a vitamínů.
  • Cvičení - vám pomůže udržet se v dobré kondici, posílí svaly dolní části zad, břicha a nohou, což vašemu tělu pomůže při váhovém nárůstku v těhotenství.




Dětská výživa

Užitečné stránky:  Mapa stránek | Použití cookies   Zobrazit verzi: Klasická | Mobilní